Com ho fem?

FILOSOFIA DE TREBALL

El Club Esportiu Solc és una entitat amb una essència clarament multiesportiva. La diversitat de les diferents pràctiques esportives enriqueix l'activitat física i suposa reptes mentals constants. Alhora permet assolir millores tècniques complementàries i adaptables d'un esport a l'altre o millores tàctiques, en les disciplines per equips, fàcilment traslladables d'un esport a un altre. Nosaltres possem en valor que els esportistes tinguin al seu abast la práctica esportiva de diferents disciplines.

A més a més, en funció dels nivells de competències dels nostres esportistes tothom pot i ha de competir en igualtat de condicions. Des del més destre a aquell qui necessiti més adaptacions. Les competicions de Special Olympics - Acell estan concebudes per a fer arribar l'esport competitiu al nombre més gran possible de persones amb discapacitat intel·lectual. De la mateixa manera, tant la federació com el mateix club, donem molta importància als valors intrínsecs l'esport. Molt més enllà d'una primera posició o d'una medalla, l'esport té uns valors que ens serveixen per a educar i millorar com a persones i com a societat. Des del Club Esportiu Solc donem especial importància a aquest fet i fins i tot hem recollit en un decàleg per a acompanyants i familiars els punts més rellevants a tenir en compte.

ENTRENAMENTS

El calendari d’entrenaments es porta a terme entre la segona quinzena de setembre i la primera quinzena de juny tant a al pavelló de Camp Clar (Tarragona), com al Complex Educatiu de Tarragona (l'antiga Universidad Laboral) un dia a la setmana.

A més a més també comptem amb un grup d’esportistes que desenvolupen el Programa de iniciació al tenis al Golf Costa Daurada i complementen els entrenaments ordinaris del club amb un d'específic de tennis un dia a la setmana entre els mesos de setembre a juny.

I per últim, fruit del conveni amb el Futbol Club Tàrraco, existeix un grup d'esportistes que convinen els entrenaments ordinaris amb entrenaments setmanals específics de futbol sala al camp de futbol de Camp Clar i que competeixen a la lliga interclubs de futbol sala de Tarragona Acell - Special Olympics sota el nom de Tàrraco Solc.

COMPETICIONS

• Activitats i competicions organitzades per la Federació Catalana d’Esports per a Disminuïts Psíquics- ACELL. L’objectiu és la pràctica continuada de l’esport adaptat participatiu i/o de competició per a persones amb discapacitat intel·lectual segons nivells d’execució i destreses. Constitueix el nostre referent principal en l’elaboració del nostre calendari de treball.
    • Convocatories internacionals organitzades per Special Olympics: Tan els nostres esportistes com els nostres entrenadors han format part diverses vegades de convocatories de la selecció participant en competicions internacionals dels Special Olympics.
    • Activitats físiques de promoció esportiva (iniciació al tennis, iniciació a l’esquí i/o raquetes de neu, vela, kayak, clínics promocionals o d’iniciació d’altres activitats esportives...).
    • Activitats d’esport unificat. Consisteix en la pràctica d’esports de parella o d’equips formats per esportistes amb i sense discapacitat. En són exemples competicions de pàdel o tennis unificat, marxes de regularitat, esports d’equip unificats...
Jornada escolar de natació de El Prat de Llobregat (Novembre 2018)
Campionat territorial de Petanca de Calafell (Octubre 2018)
Campionat de Catalunya d'atletisme de Sabadell (Abril 2016)